Aktivitetscenter Rønnebærhus
Rønnebærhus Aktivitetscenter byder alle pensionister og efterlønsmodtagere velkommen i det dejlige og brugervenlige hus.
Rønnebærhus ligger midt i Holte med et kig til Vejlesø og Piils Skov og tilbyder et væld af spændende aktiviteter hver dag.
Rønnebærhus er indrettet med reception og café i stueplan. På øverste etage er der aktivitetskøkken, dagligstue, filmlokale, kreativt værksted, stor sal til gymnastik og bevægelse samt et selvtræningslokale.
Aktivitetscenter Rønnebærhus
Rønnebærvej 15
2840 Holte
Tlf. 46 11 50 80
Leder: Freddy Lillelund
Kontakt og åbningstider
-
Receptionen
Tlf. 46 11 50 80
Hvis du vil skrive til os, anbefaler vi af hensyn til data- og informationssikkerheden, at du skriver til os via Digital Post.
E-mail: Send Digital Post
Centerleder Freddy Lillelund
Tlf. 46 11 50 92 / 72 68 50 92
Café Rønnebærhus
Tlf. 72 68 50 86
-
Aktivitetscentret har åbent på følgende tidspunkter:
Mandag til fredag kl. 8.30 – 15.00.Receptionen er åbent for personlig henvendelse mandag til fredag kl. 08.30-10.00 og nogle dag i et yderligere omfang; bemandet af frivillige.
For caféens åbningstider: Se under Café Rønnebærhus.
-
Hvis du har behov for sygepleje, kan du henvende dig til Sundhed og Forebyggelse på tlf. 46 11 50 00 eller du kan kontakte sygeplejeklinikken på Rønnebærhus. Du kan se kontaktoplysninger nedenfor.
I sygeplejeklinikken kan du få hjælp til:
- Sårbehandling
- Smertebehandling
- Blodtryks- og blodsukkermåling
- Øjendryp
- Pleje ved alvorlig sygdom
- Dosering af medicin og udlevering af medicin
- Ernæring og sondemad
- Stomi- og kateterpleje
Sygeplejeklinikken på Rønnebærhus
Tlf.: 72 68 52 17
Åbningstider:
Mandag - fredag: 08:00-15:00
Tilbud på Aktivitetscenter Rønnebærhus
-
Der er løbende optag i hele sæsonen, hvilket vil sige, at ledige pladser tilbydes ventelisten i rækkefølge.
Du kan blive skrevet på venteliste på følgende måder:
- Ved personlig henvendelse i receptionen i vores åbningstid.
- Ved telefonisk henvendelse på telefon 46 11 50 80.
- Sende en mail via Digital Post: Send Digital Post
Fra begyndelsen af en ny sæson SKAL holddeltagere på et eksisterende hold betale for for at beholde sin plads på holdet.
-
Hold
Et hold defineres som:
En organiseret tilbagevendende aktivitet, der lægger beslag på et lokale, eller dele af et lokale. Det kan foregå indendørs eller udendørs og indgår i aktivitetscentrets program. Et hold kan ledes af en medarbejder, en frivillig eller af en gruppe brugere i fællesskab.
Du betaler for en sæson på 4 måneder.
Prisen for 4 måneder er 480,00 kr. pr. hold i 2025. Bortset fra sommersæsonen, maj - august, som koster 360,00 kr.
Betalingen opkræves 1. januar, 1.maj og 1.september.Brugerbetalingen skal være indbetalt ved holdstart. Enkelte hold har færre mødegange og dermed lavere brugerbetaling. Her vil prisen være beskrevet under det enkelte hold. Vi gør opmærksom på, at der skal være tilmeldt et acceptabelt antal deltagere for at det enkelte hold oprettes.
Til mange aktiviteter og kurser gælder, at man skal beregne udgifter til materiale, fotokopier m.m.
Der kan betales med Dankort i receptionen eller via MobilePay 83 88 94
Samt kontooverførsel på konto nr. 7134 - 11 48 204
Håndtering af kontanter
Det er blevet meget besværligt for os at komme af med kontanter, da bankerne lukker sine døgnbokse.
Det vil derfor være en meget stor hjælp, hvis du betaler med Dankort, MobilePay eller via bankoverførsel.
-
Brugere, der ikke i stand til at transportere sig selv, kan godkendes til en kørselsordning, hvor man bliver hentet og bragt til og fra egen bolig af Nordsjællands Brandvæsens minibusser. Der kan vælges ankomst til centret kl. 9.30 eller 11.30 og afgang fra centret kl. 12.15 og 14.30. Man skal være parat hjemme en time inden ankomst.
Egenbetaling 2025
Prisen er 56,00 kr. tur/retur.
I modsætning til betaling for deltagelse på hold, afregnes kørsel efter en 4 måneders periode. Der betales for det faktisk antal kørte ture.
Ansøgning om kørselsordning
Henvendelse om kørselsordning skal ske hos underviseren.
-
Der er rundvisning den første mandag i hver måned kl. 13.00 ved Brugerrådsformand Kirsten Juhl..
Tilmelding er ikke nødvendig.
Rundvisningen tager ca. 45 minutter. Vi mødes i receptionen og efter rundvisningen byder Rønnebærhus på en kop kaffe eller te.
-
-
I tilknytning til Rønnebærhus er der 2 handicap parkeringspladser og 12 almindelige parkeringspladser. I umiddelbar nærhed findes der offentlig parkeringspladser.
Café Rønnebærhus
-
Vi overholder Sundhedsstyrelsens retningslinjer.
Det er muligt at spise frokost i caféen i tidsrummet kl. 11.30 - 13.00 på alle hverdage. Derudover er der åbent for salg af kaffe og the samt diverse i tidsrummet 09.00-11.00 og 13.00-14.00.
Vi foretrækker betaling med Dankort eller MobilePay.
-
Vi laver hjemmelavet mad fra bunden af overvejende økologiske råvarer.
Der kan købes øl, vin og sodavand, samt kaffe og te.
Derudover er der mulighed for at benytte kaffeautomaten ved receptionen. Her kan købes diverse frisklavede kaffespecialiteter, the og kakao
-
Menuplan for uge 46
Dato Menu Mandag, d. 10.11. Græske frikadeller med råstegte kartofler Tirsdag, d. 11.11. Kalvelevergryde med mos Onsdag, d. 12.11. Dagens fisk Torsdag, d. 13.11. Revelsben med salat og kartofler Fredag, d. 14.11. Grøntsagslasagne med salat Menuplan for uge 47
Dato Menu Mandag, d. 17.11. Indisk Dhal - Linsesuppe med brød Tirsdag, d. 18.11. Boller i selleri Onsdag, d. 19.11. Ribbensteg med rødkål Torsdag, d. 20.11. Dagens fisk Fredag, d. 21.11. Den sorte Gryde - skinkegryde Menuplan for uge 48
Dato Menu Mandag, d. 24.11. Skinkeschnitzel med grønt Tirsdag, d. 25.11. Chili sin Carne Onsdag, d. 26.11. Krebinet med stuvet grønt Torsdag, d. 27.11. Mørbradgryde med ris Fredag, d. 28.11. Dagens fisk
Brugerråd
-
Brugerrådets medlemmer vælges af aktivitetscentrets brugere og består af 7 - 9 medlemmer.
Hvis du ønsker kontakt til formanden, kan du henvende dig i receptionen.
Centerlederen deltager i Brugerrådets møder.
Brugerrådets målsætning
- At brugerne i samarbejde med ledere og medarbejdere deltager aktivt og konstruktivt i at udvikle aktivitetscentrene i overensstemmelse med de vedtagne politikker i Rudersdal Kommune
- At brugerne deltager aktivt i at fremme aktivitetsudvidelse i aktivitetscentrene - bl.a. baseret på frivillig indsats
- At Brugerrådet er kontaktled til Sundhed og Forebyggelse og Rudersdal Seniorråd på vegne af brugerne i overordnede, tværgående forhold
- At brugerrådet i samarbejde med aktivitetscentrets leder og medarbejdere skal være kontaktled til kommunen og Seniorrådet
Brugerrådet har følgende kompetencer
- Brugerrådet skal orienteres om centrets samlede budget og økonomi og er medbestemmende omkring anvendelsen af det beløb, der stilles til rådighed til centrets arrangementer og prisfastsættelse i forbindelse med disse
- Brugerrådet har medindflydelse på større nyanskaffelser og lokaleforandringer
Frivillig på Aktivitetscenter Rønnebærhus
-
Hvad er en frivillig?
At yde en frivillig indsats betyder, at du har besluttet dig for at gøre en forskel til glæde for både dig selv og andre. På Rønnebærhus virker vores frivillige korps som en positiv kraft, der både gennem individuel såvel som fælles indsats er med til:
- At knytte gode kontakter mellem brugerne af aktivitetscentret.
- At hjælpe andre/gøre noget for andre.
- At møde andre mennesker og få nye kollegaer.
- At bruge egne kvalifikationer.
- At få indflydelse.
- At lære noget nyt.
Som frivillig i Rønnebærhus har du mulighed for
- at blive en del af et fællesskab.
- at blive værdsat og få anerkendelse for de opgaver, du udfører.
- at udvikle og styrke dine kompetencer i forhold til dit frivillige arbejde.
- at få medansvar for de beslutninger, der bliver taget i Rønnebærhus.
- at være med til at udvikle og styrke huset, så det bliver et aktivt og levende sted at komme.
Som frivillig kan du forvente
- At personalet og brugerrådet støtter op om dit frivillige arbejde og giver en grundig introduktion/instruktion til opgaverne.
- At du efter aftale får tilbudt en lettere forplejning, når den aftalte opgave udføres.
- At du har mulighed for at tilegne dig nødvendig viden og kompetence for at kunne udføre den frivillige indsats.
Hvad er dit ansvar som frivillig?
- Som frivillig forventes det, at du sætter dig ind i og er loyal overfor de overordnede mål for aktivitetscentret, som de fremgår af ”Vedtægter for Brugerrådet.”
- Som frivillig bør du ved sygdom og andet fravær sikre, at de berørte medarbejdere bliver underrettet.
- Som frivillig har du tavshedspligt i forhold til ”følsomme” person-oplysninger, som du måtte få kendskab til gennem dit frivillige arbejde.
Vi vil glæde os at byde dig velkommen som frivillig i Rønnebærhus
-
Som frivillig er det vigtigt, at du kommer til at arbejde med det, du har mest lyst til. Det vil vi gerne bestræbe os på at opfylde. Arbejdsopgaver, indhold og tidsforbrug aftales med den medarbejder, der er kontaktperson.
Af opgaver kan nævnes
- Undervisning inden for et område, du selv vælger eller bliver opfordret til.
- Planlægning og udvikling af fx foredrag.
- Caféarbejde.
- Telefonpasning og receptionsopgaver.
- Blomster og udsmykning.
- Hjælp ved fester og andre arrangementer.
- Ad Hoc opgaver.
- Kunstgruppe.
- Arrangementsudvalg.
- Værtindefunktion.
- Egne idéer.
-
Det frivillige arbejde er ikke lønnet og er en vigtig forudsætning i samarbejde med medarbejderne, for at huset kan fungere.
Inden du starter som frivillig afholdes der en forventningssamtale med kontaktpersonen. Der indgås aftaler om arbejdets art, varighed og opfølgning. Der afholdes opfølgningssamtale efter de første 3 måneder.
Planlægningen af det frivillige arbejde foregår i samarbejde mellem personalet og de frivillige, et samarbejde, der bygger på gensidig respekt og samarbejdsvilje. Den enkelte frivillige har en kontaktperson blandt personalet.
Om organisationen – hvem er vi?
-
Midlertidig centerleder
Freddy Lillelund
Aktivitetsmedarbejdere
Designer Miriam Ortwed
Psykomotorisk terapeut Dorte Frølund Strand
Psykomotorisk terapeut Katrine Gøthche -
Kostfaglig eneansvarlig Dorthe Uhlig
Kok Kathrine Pedersen
Køkkenmedarbejder Dorthe Goldbæk