Hop til hovedindhold

Sådan behandler vi dine persondata i Teknik og Miljø

I Teknik og Miljø behandler vi i mange sammenhænge personoplysninger og varetager vores myndighedsopgaver på baggrund af en række love.

Når vi modtager personoplysninger, fx i en mail eller via en selvbetjeningsløsning her på hjemmesiden, oplyser vi om, hvordan vi behandler oplysningerne, hvem vi deler dem med, og hvor længe vi opbevarer dem mv. jvf. databeskyttelsesforordningens artikel 13 og 14.

Herunder kan du se formål og lovgrundlaget på forskellige områder under Teknik og Miljø.

For Rudersdal Kommunes persondatapolitik, herunder dine rettigheder som registreret, se:

Sådan behandler vi dine data

Oplysningspligt

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du henvender dig vedr. affald (storskrald, genbrug, haveaffald eller dagrenovation).

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet er at håndtere din henvendelse om affald (storskrald, genbrug, haveaffald eller dagrenovation).

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis

    • Affaldsbekendtgørelsen
    • Affaldsaktørbekendtgørelsen
    • Miljøbeskyttelsesloven

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os
    • Fra vores renovatør eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig
    • Fx, BBR, Renoweb (vores affaldsfagsystem), KMD, OIS, CVR

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    • Systemleverandører

    Dine oplysninger opbevares i vores system til affaldshåndtering RenoWeb,der ejes af Sweco. Systemleverandøren har adgang til oplysningerne og er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandle dine personoplysninger fortroligt.

    Dine oplysninger kan desuden blive delt med de i sagen involverede parter, fx kommunens rådgivere, renovatører og Norfors.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    I forhold til opbevaring af dine personoplysninger lægger vi vægt på hensynet til den konkrete sagsbehandling, når vi skal fastlægge, hvor længe dine oplysninger bliver opbevaret.

    Din sag vil som udgangspunkt blive gemt i fem år efter dens afslutning.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du henvender dig vedr. badevand.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Det handler bl.a. om administration i forbindelse med henvendelser om badevand.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis

    • Miljøbeskyttelsesloven
    • Bekendtgørelse om badevand og badeområder

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Såfremt det er nødvendigt for behandlingen af sagen, deler vi dine oplysninger med andre offentlige myndigheder.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du henvender dig vedr. begravelser / bisættelser.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis

    • Begravelsesloven – bekendtgørelse af lov om begravelse og ligbrænding.

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Som en del af sagsbehandlingen sender vi kun dine oplysninger videre til en anden part, hvis sagsbehandlingen kræver det - fx ved høringer.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du henvender dig vedr. bekæmpelse af bjørneklo.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i:

    • Gældende bekendtgørelse af lov om drift af landbrugsjorder.
    • Gældende bekendtgørelse om bekæmpelse af kæmpebjørneklo.

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os.
    • Fra anmeldelser indgivet via selvbetjeningsløsninger.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser vedrørende kæmpebjørneklo har indgivet oplysninger om dig..

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Som en del af sagsbehandlingen sender vi kun dine oplysninger videre til en anden part, hvis sagsbehandlingen kræver det - fx ved høringer.

    Kun i tilfælde af selvhjælpshandlinger:

    Dine oplysninger kan i forbindelse med bekæmpelse af kæmpebjørneklo blive delt med den leverandør, der står for bekæmpelse af kæmpebjørneklo i Rudersdal Kommune.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du ønsker at anmelde byggeaffald.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i:

    • Affaldsbekendtgørelsen
    • Affaldsaktørbekendtgørelsen
    • Restproduktbekendtgørelsen

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    Vores oplysninger om dig stammer som udgangspunkt fra oplysninger, som du selv eller din rådgiver har indtastet på www.bygningsaffald.dk (anmeldelsesskema for byggeaffald).

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Kontaktoplysningerne videregives til de modtageranlæg og transportører, der fremgår af anvisningen.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du henvender dig vedr. drikkevand og grundvand.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Det handler bl.a. om administration i forbindelse med:

    • Henvendelser om drikkevand og grundvand.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i:

    • Lov om vandforsyning m.v.
    • Bekendtgørelse om vandkvalitet og tilsyn med vandforsyningsanlæg
    • Bekendtgørelse om vandindvinding og vandforsyning

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os.
    • Fra håndværkere og rådgivere, som håndterer din sag.
    • Fra forsyningsselskabet Novafos eller Birkerød Vandforsyning a.m.b.a.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Såfremt det er nødvendigt for behandlingen af sagen, deler vi dine oplysninger med andre offentlige myndigheder, forsyningsselskabet Novafos, Birkerød Vandforsyning a.m.b.a., og med eksterne konsulenter. Sidstnævnte er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er forpligtet til at behandle dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du henvender dig vedr. nedsættelse af elafgift.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i:

    • BBR-bekendtgørelsen (Bekendtgørelse af lov om bygnings- og boligregistrering)
    • Lov om ændring af lov om afgift af elektricitet
    • Lov om skattefri kompensation for forhøjede energi- og miljøafgifter

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    Vores oplysninger om dig stammer som udgangspunkt information fra dig og fra BBR-registret.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du søger om dispensation fra tilslutningspligt til fjernvarme.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i:

    • Varmeforsyningsloven (Bekendtgørelse af lov om varmeforsyning)
    • Tilslutningsbekendtgørelsen (Bekendtgørelse om tilslutning m.v. til kollektive varmeforsyningsanlæg)
    • Projektbekendtgørelsen (Bekendtgørelse om godkendelse af projekter for kollektive varmeforsyningsanlæg)

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    Vores oplysninger om dig stammer som udgangspunkt information fra dig eller din rådgiver.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    I forbindelse med sagsbehandlingen kan det være nødvendigt at dele vores oplysninger om dig med berørte forsyningsselskaber.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du henvender dig om om bl.a. tilsyn på større husdyrbrug og tilladelser til udvidelser af husdyrbrug.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Sagerne omhandler bl.a.:

    • Tilsyn på større husdyrbrug
    • Tilladelser til udvidelser af husdyrbrug
    • Spildevand fra vaskepladser

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i Forvaltningsloven.

    Under sagsbehandlingen af din sag vil der blive indsamlet oplysninger, indtil sagen er fuldt oplyst, og der kan træffes en eventuel afgørelse efter Husdyrbrugsloven og Miljøbeskyttelsesloven.

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Som en del af sagsbehandlingen sender vi kun dine oplysninger videre til en anden part, hvis sagsbehandlingen kræver det - fx ved høringer.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger ifm. høringer.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at foretage en høring på et specifikt areal eller et fagområde, som Teknik og Miljø administrerer, og tage imod eventuelle besvarelser som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis:

    • Lov om forvaltning
    • Lov om offentlighed i forvaltningen

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    Til brug for høringen har vi selv indhentet oplysninger om dig, nærmere bestemt CPR-nummer, adresse, navn og ejerforhold for at foretage en høring via digital post eller fysiske breve.

    Disse oplysninger er fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Såfremt du svarer på høringen, gør vi opmærksom på at vi gemmer din henvendelse, og de oplysninger du måtte give om dig selv.

    Høringssvar fra privatpersoner vil blive anonymiseret når de offentliggøres i eksempelvis en hvidbog, der summerer resultatet af en høring op.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Som en del af sagsbehandlingen sender vi kun dine oplysninger videre til en anden part, hvis sagsbehandlingen kræver det - fx ved høringer.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du henvender dig om bl.a. jordforurening på privat grund og i sager om asbestforurening.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Sagerne omhandler bl.a.:

    • Jordforurening på privat grund
    • Asbestforureningssager
    • Diverse spild af olier og kemikalier
    • Tilladelser til arbejde på kortlagte grunde

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i Forvaltningsloven.

    Under sagsbehandlingen af din sag vil der blive indsamlet oplysninger, indtil sagen er fuldt oplyst, og der kan træffes en eventuel afgørelse efter Jordforureningsloven.

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Som en del af sagsbehandlingen sender vi kun dine oplysninger videre til en anden part, hvis sagsbehandlingen kræver det - fx ved høringer.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du henvender dig om bl.a. jordvarmetilladelser, tilladelser til oplag af forurenet jord eller forurenende materiale på jord.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Sagerne omhandler bl.a.:

    • Jordvarmetilladelser
    • Tilladelser til oplag af forurenet jord, forurenende materiale på jord

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i Forvaltningsloven.

    Under sagsbehandlingen af din sag vil der blive indsamlet oplysninger, indtil sagen er fuldt oplyst, og der kan træffes en eventuel afgørelse efter Miljøbeskyttelsesloven og Jordforureningsloven.

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Som en del af sagsbehandlingen sender vi kun dine oplysninger videre til en anden part, hvis sagsbehandlingen kræver det - fx ved høringer.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du henvender dig om kommunale parker og skove, øvrige grønne arealer og strande.

    Henvendelsen vedrører en grund, som kommunen ejer.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse, der har at gøre med forhold, som vedrører kommunale parker og skove, andre grønne arealer eller kyststrækninger i Rudersdal Kommune.

    Sagerne kan bl.a. omhandle fældninger, tyndinger, færdsel, risikotræer og andre indgreb af samme karakter, der har med drift af grønne områder at gøre.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis:

    • Databeskyttelsesforordningen, artikel 6, stk. 1, litra e).
    • Naturbeskyttelsesloven
    • Skovloven

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Som en del af sagsbehandlingen sender vi kun dine oplysninger videre til en anden part, hvis sagsbehandlingen kræver det - fx ved høringer.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger, når du ansøger om kystbeskyttelse.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i Kystbeskyttelsesloven.

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i det ansøgningsskema du har sendt til os.
    • Fra de oplysninger du selv indsender til os.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    I forbindelse med behandlingen af din kystbeskyttelsesansøgning foretager vi en offentlig høring på kommunens hjemmeside og blandt høringsberettigede, hvor vi deler oplysningerne i det ansøgningsskema, du har indsendt.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger ved bl.a. klagesager over miljøgener fra virksomheder (røg, støj og affald), brændeovnssager og spildevand.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Sagerne omhandler bl.a.:

    • Klagesager over miljøgener fra virksomheder (røg, støj og affald)
    • Brændeovnssager
    • Spildevand
    • Mindre dyrehold i byzone
    • Olietankssager
    • Varmepumper
    • Uhygiejniske forhold

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i Forvaltningsloven.

    Under sagsbehandlingen af din sag vil der blive indsamlet oplysninger, indtil sagen er fuldt oplyst, og der kan træffes en eventuel afgørelse efter Miljøbeskyttelsesloven.

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse du har indgivet til os
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Som en del af sagsbehandlingen sender vi kun dine oplysninger videre til en anden part, hvis sagsbehandlingen kræver det - fx ved høringer.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Det gælder typisk henvendelser om broer i søer, oprensning af søer, eller når borgere henvender sig om noget, de mener er ulovligt i forhold til søer og andre beskyttede naturtyper (efter Naturbeskyttelseslovens § 3).

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis:

    • Naturbeskyttelsesloven
    • Rådets direktiv 92/43/EØF af 21. maj 1992 om bevaring af naturtyper samt vilde dyr og planter (Habitatdirektivet)

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse du har indgivet til os
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Såfremt det er nødvendigt for behandlingen af sagen, deler vi dine oplysninger med andre offentlige myndigheder og interesseorganisationer.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger ved henvendelser og sager, der vedrører regnvand og spildevand.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Det handler bl.a. om administration i forbindelse med:

    • Ansøgning om udledning, tilslutning eller nedsivning af regnvand eller spildevand
    • Henvendelser om regnvand og spildevand
    • Håndhævelse af ulovlige spildevandsforhold

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis:

    • Lov om miljøbeskyttelse
    • Bekendtgørelse om spildevandstilladelser m.v. efter miljøbeskyttelseslovens kapitel 3 og 4)
    • Bekendtgørelse om udpegning og administration af internationale naturbeskyttelsesområder samt beskyttelse af visse arter

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse du har indgivet til os
    • Fra kloakmestre og rådgivere, som håndterer din sag
    • Fra forsyningsselskabet Novafos
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Såfremt det er nødvendigt for behandlingen af sagen, deler vi dine oplysninger med andre offentlige myndigheder, forsyningsselskabet Novafos og med eksterne konsulenter. Sidstnævnte er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er forpligtet til at behandle dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængig af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag, og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger i forbindelse med forebyggelse og bekæmpelse af rotter.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at forebygge og bekæmpe rotter i Rudersdal Kommune.

    Lovgrundlag

    Dine oplysninger vil blive behandlet efter databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra e, hvor der ikke kræves samtykke til behandling af personoplysninger, når behandlingen er nødvendig af hensyn til udførelse af en opgave, der henhører under den offentlige myndighedsudøvelse.

    I henhold til ”Bekendtgørelse om forebyggelse og bekæmpelse af rotter" (Rottebekendtgørelsen) samt lovbekendtgørelse om miljøbeskyttelse (Miljøbeskyttelsesloven) skal Kommunalbestyrelsen foretage en effektiv bekæmpelse af rotter.

    Samtidig skal grundejere rottesikre og renholde deres ejendomme, herunder brønde og stikledninger, så rotters levemuligheder på ejendommene begrænses mest muligt.

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os.
    • Fra anmeldelser indgivet via selvbetjeningsløsninger.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser vedrørende rotter, har indgivet oplysninger om dig.
    • Leverandøren af den kommunale rottebekæmpelse i Rudersdal Kommune.
    • Autoriserede kloakmestre, der udbedrer evt. skader på kloak.
    • Forsyningsselskabet Novafos.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Du sender din anmeldelse via systemet DriftWeb, som bekæmpelsesfirmaet, kommunen og Novafos har adgang til for at kunne bekæmpe rotter og sagsbehandle i den forbindelse.

    Dine oplysninger kan i forbindelse med rottebekæmpelsen derudover blive delt med autoriserede kloakmestre, der udbedrer evt. skader på kloak, Fødevarestyrelsen og andre relevante myndigheder.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    I forhold til opbevaring af dine personoplysninger lægger vi vægt på hensynet til den konkrete sagsbehandling, når vi skal fastlægge, hvor længe dine oplysninger bliver opbevaret.

    Din sag vil som udgangspunkt blive gemt i fem år efter dens afslutning, herefter vil den blive arkiveret i henhold til arkivlovens bestemmelser.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger i forbindelse med henvendelser om fx udlejning af kommunens boliger / ejendomme.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Det omhandler bl.a. al administration i forbindelse med udlejning af kommunens boliger/ejendomme, stadepladser, bådebroer, haveforeninger, midlertidige flygtningeboliger samt antennepositioner, i forhold til såvel lejer som i forhold til drift/vedligeholdelse/akut beredskab.

    Formålet er deslige at håndtere henvendelser i forbindelse med mulig sundhedsfare i boliger.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis:

    • Lejeloven
    • Boligreguleringsloven
    • Erhvervslejeloven
    • Byfornyelsesloven

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Såfremt det er nødvendigt for behandlingen af sagen, deler vi dine oplysninger med andre offentlige myndigheder og med eksterne konsulenter, rådgivere og entreprenører. De tre sidstnævnte er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er forpligtet til at behandle dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængende af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger i forbindelse med henvendelser om klager over vandløb.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Det omhandler bl.a. al administration i forbindelse med:

    • Henvendelser om klager over vandløb.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i vandløbsloven.

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Såfremt det er nødvendigt for behandlingen af sagen, deler vi dine oplysninger med andre offentlige myndigheder.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængende af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger i forbindelse med henvendelser om regulering af vandløb.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Det omhandler bl.a. al administration i forbindelse med:

    • Henvendelser om regulering af vandløb.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis:

    • Vandløbsloven
    • Bekendtgørelse om vandløbsregulering og  –restaurering m.v.
    • Lov om miljøvurdering af planer og programmer og af konkrete projekter (VVM)

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Såfremt det er nødvendigt for behandlingen af sagen, deler vi dine oplysninger med andre offentlige myndigheder.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængende af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger ved ansøgninger om ændring af indkørsler, påbud om beskæring af beplantning m.v.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Sagerne omhandler bl.a.:

    • Afgørelser på ansøgninger om ændring af indkørsler
    • Påbud om beskæring af beplantning
    • Information om vedligeholdelse af private fællesveje
    • Ønsker om etablering af hastighedsdæmpende tiltag på veje

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis:

    • Vejloven
    • Privatvejsloven
    • Færdselsloven

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Dine oplysninger kan i forbindelse med sagsbehandlingen blive delt med Vejdirektoratet, Politiet og andre relevante myndigheder.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængende af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.

  • Sådan behandler Teknik og Miljø dine personoplysninger ved henvendelser om bl.a. skadevoldende vildt.

    Formålet med behandling af dine oplysninger

    Formålet med vores behandling af dine oplysninger er at håndtere din henvendelse i henhold til de lovområder, som Teknik og Miljø administrerer (se nedenfor) og besvare den som en del af vores myndighedsudøvelse.

    Sagerne omhandler bl.a.:

    • Henvendelser om bekæmpelse af skadedyr og skadevoldende vildt såsom ræv, råge, husskade, duer, rådyr, muldvarp og mosegrise.

    Lovgrundlag

    Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af kommunens myndighedsrolle, som den beskrives i henholdsvis:

    • Lov og jagt- og vildtforvaltning.

    Kategorier af personoplysninger

    Vi behandler som udgangspunkt følgende kategorier af personoplysninger om dig:

    • Almindelige personoplysninger (såsom navn, adresse, telefonnummer, mailadresse mv.)
    • CPR-nr. (som vi indhenter, f.eks. når vi sender digital post til dig jvf. Databeskyttelseslovens §11)

    Vi behandler kun personfølsomme oplysninger om dig, hvis du selv eller andre, som en del af henvendelsen, har videregivet disse til os.

    Hvor dine oplysninger stammer fra

    • Fra dig selv i den henvendelse, du har indgivet til os.
    • Fra andre borgere, myndigheder eller andre, der i deres henvendelser har indgivet oplysninger om dig.

    Herudover kan vi selv indhente oplysninger om dig, f.eks. CPR-nummer til brug for digital post eller fysiske breve, ligesom vi også benytter os af oplysninger fra offentligt tilgængelige kilder, såsom det digitale kommunekort, CPR-registeret, den digitale tingbog m.v.

    Modtagere af dine personoplysninger

    Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:

    Dine personoplysninger deles med de systemleverandører, vi benytter i Teknik og Miljø; herunder eksempelvis vores ESDH-leverandør (journaliseringssystem) eller leverandører af andre fagsystemer.

    Leverandørerne er underlagt Rudersdal Kommunes instruks og er i den forbindelse forpligtet til at behandler dine personoplysninger forsvarligt og fortroligt.

    Såfremt det er nødvendigt for behandlingen af sagen, deler vi dine oplysninger med andre offentlige myndigheder.

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af, hvor længe vi har brug for oplysningerne for at løse formålet med behandlingen.

    Når vi har færdigbehandlet din henvendelse, afsluttes den sag, som dine oplysninger indgår i. Afhængende af arkivlovgivningen vil sagen efter en vis periode enten blive slettet eller overført til arkiv i overensstemmelse med slettefristerne i KL Emnesystematik.

    Undtaget fra ovenstående er simple henvendelser, der ikke afføder en individuel sagsoprettelse, ikke har betydning for en sag og hvis håndtering fra kommunal side alene har karakter af overordnet hjælp og vejledning uden administrativ sagsbehandling. Disse opbevares i to år og slettes derefter.