Kontakt os med Digital Post
Se hvordan du sender digital post til forskellige områder i kommunen og få vejledning til, hvordan du bruger digital post.
Når du vil skrive post til os med personoplysninger i, skal du benytte Digital Post, så informationerne sendes sikkert.
Vælg, hvem du vil kontakte
-
Er du i tvivl om, hvor du skal henvende dig, så kan du finde afdelingens navn nederst på den side, der handler om det, du skal have klaret (det kunne fx være nyt pas). På mange sider er der et direkte link til Digital Post nederst på siden.
Ellers kan du skrive til Rudersdal Kommune, og så sender vi det videre til den rette afdeling.
For borgere
Skriv Digital Post til Rudersdal Kommune (borger)
For virksomheder
-
For borgere
-
For borgere
Borger- og Erhvervsservice: Skriv Digital Post til Borger- og Erhvervsservice (borger)
Borgerservices Kontaktcenter: Skriv Digital Post til Borgerservices Kontaktcenter (borger)
Dagpenge: Skriv Digital Post om dagpenge (borger)
Folkeregister: Skriv Digital Post til Folkeregisteret (borger)
Kontanthjælp: Skriv Digital Post om kontanthjælp (borger)
Kontrolgruppen: Skriv Digital Post til Kontrolgruppen (borger)
Opkrævningen: Skriv Digital Post til Opkrævningen (borger)
Pas og kørekort: Skriv Digital Post om pas og kørekort (borger)
Personlige tillæg: Skriv Digital Post om personlige tillæg (borger)
Rudersdal Rekruttering: Skriv Digital Post til Rudersdal Rekruttering (borger)
Sikkerhedsstillelse ved familiesammenføring: Skriv Digital Post om sikkerhedsstillelse (borger)
Sygedagpengeteamet: Skriv Digital Post til Sygedagpengeteamet (borger)
Sygedagpengeudbetaling: Skriv Digital Post om udbetaling af sygedagpenge (borger)
Ydelsesområdet: Skriv Digital Post til Ydelsesområdet (borger)
For virksomheder
Borger- og Erhvervsservice: Skriv Digital Post til Borger- og Erhvervsservice (virksomhed)
Borgerservices Kontaktcenter: Skriv Digital Post til Borgerservices Kontaktcenter (virksomhed)
Dagpenge: Skriv Digital Post om dagpenge (virksomhed)
Folkeregister: Skriv Digital Post til Folkeregisteret (virksomhed)
Kontanthjælp: Skriv Digital Post om kontanthjælp (virksomhed)
Kontrolgruppen: Skriv Digital Post til Kontrolgruppen (virksomhed)
Opkrævningen: Skriv Digital Post til Opkrævningen (virksomhed)
Pas og kørekort: Skriv Digital Post om pas og kørekort (virksomhed)
Personlige tillæg: Skriv Digital Post om personlige tillæg (virksomhed)
Rudersdal Rekruttering: Skriv Digital Post til Rudersdal Rekruttering (virksomhed)
Sygedagpengeteamet: Skriv Digital Post til Sygedagpengeteamet (virksomhed)
Sygedagpengeudbetaling: Skriv Digital Post om udbetaling af sygedagpenge (virksomhed)
Ydelsesområdet: Skriv Digital Post til Ydelsesområdet (virksomhed)
-
For borgere
Skriv Digital Post til Byplan (borger)
For virksomheder
-
For borgere
Dagtilbudsområdet: Skriv Digital Post til Dagtilbudsområdet (borger)
Pladsanvisning: Skriv Digital Post til Pladsanvisningen (borger)
For virksomheder
Dagtilbudsområdet: Skriv Digital Post til Dagtilbudsområdet (virksomhed)
Pladsanvisning: Skriv Digital Post til Pladsanvisningen (virksomhed)
-
For borgere
Skriv Digital Post til Kultur (borger)
For virksomheder
-
For borgere
Beboerklagenævn: Skriv Digital Post til Beboerklagenævnet (borger)
Huslejenævn: Skriv Digital Post til Huslejenævnet (borger)
Hegnsyn: Skriv Digital Post til Hegnsynet (borger)
For virksomheder
Beboerklagenævnet: Skriv Digital Post til Beboerklagenævnet (virksomhed)
Huslejenævnet: Skriv Digital Post til Huslejenævnet (virksomhed)
-
For borgere
Skriv Digital Post til Skoleområdet (borger)
For virksomheder
-
For borgere
Social Myndighed og Rådgivning: Skriv til Social Myndighed og Rådgivning (borger)
Underretning: Skriv her vedrørende underretning (borger)
For virksomheder
Social Myndighed og Rådgivning: Skriv til det Social Myndighed og Rådgivning (virksomhed)
Underretning: Skriv her vedrørende underretning (virksomhed)
Obs! Du skal bruge dit MitID, når du skriver til os via ovenstående digitale post.
-
For borgere
Skriv til Sundhed og Forebyggelse (borger)
For virksomheder
Skriv til Sundhed og Forebyggelse (virksomhed)
Obs: Du skal bruge dit MitID, når du henvender dig til os via Digital Post.
Skriv til afdelinger i Sundhed og Forebyggelse:
-
For borgere
Tandplejens call center: Skriv Digital Post til Tandplejens call center (borger)
Tandplejens administration: Skriv Digital Post til Tandplejens administration (borger)
Tandklinikken på Birkerød Skole: Skriv Digital Post til Tandklinikken på Birkerød Skole (borger)
Tandklinikken på Holte Skole: Skriv Digital Post til Tandklinikken på Holte Skole (borger)
Tandklinikken på Rude Skov Skole: Skriv Digital Post til Tandklinikken på Rude Skov Skole (borger)
Tandklinikken på Trørødskolen: Skriv Digital Post til Tandklinikken på Trørødskolen (borger)
Tandreguleringen: Skriv Digital Post til Tandreguleringen (borger)
Omsorgstandplejen: Skriv Digital Post til Omsorgstandplejen (borger)
For virksomheder
Tandplejens call center: Skriv Digital Post til Tandplejens call center (virksomhed)
Tandplejens administration: Skriv Digital Post til Tandplejens administration (virksomhed)
Tandklinikken på Birkerød Skole: Skriv Digital Post til Tandklinikken på Birkerød Skole (virksomhed)
Tandklinikken på Holte Skole: Skriv Digital Post til Tandklinikken på Holte Skole (virksomhed)
Tandklinikken på Rude Skov Skole: Skriv Digital Post til Tandklinikken på Rude Skov Skole (virksomhed)
Tandklinikken på Trørødskolen: Skriv Digital Post til Tandklinikken på Trørødskolen (virksomhed)
Tandreguleringen: Skriv Digital Post til Tandreguleringen (virksomhed)
Omsorgstandplejen: Skriv Digital Post til Omsorgstandplejen (virksomhed)
Alle skal modtage digital post fra det offentlige. Undtagelsen er, hvis du er fritaget for digital post.
Sådan bruger du Digital Post
-
Som borger i Danmark modtager du din post fra offentlige myndigheder digitalt. Både postkassen og beskederne hedder Digital Post og sikrer en sikker digital kommunikation mellem dig og myndighederne. Sikkerheden er vigtig, fordi der ofte udveksles personfølsomme oplysninger.
Du modtager Digital Post fra offentlige myndigheder, fra du er 15 år gammel, og du har pligt til at læse den. Det har du, fordi den drejer sig om vigtige begivenheder i dit liv, som du skal forholde dig til. Det kan være, at du er blevet optaget på en uddannelse. At du har fået plads til dit barn i en institution. Eller du skal møde op til en aftale på hospitalet. De beskeder kommer som Digital Post.
I Digital Post kan du:
- modtage post fra offentlige myndigheder
- skrive til offentlige myndigheder.
Se en kort video om Digital Post:
Har du ikke mulighed for at modtage posten digitalt, kan du blive fritaget og i stedet modtage post fra offentlige myndigheder på papir.
Indhold hentet fra borger.dk -
Du har én postkasse til post fra offentlige myndigheder – det er den, vi kalder Digital Post. Men du kan læse, besvare og reagere på din Digital Post via flere forskellige platforme. Du kan naturligvis frit vælge, hvilke platforme, du vil benytte.
Som borger har du adgang til din Digital Post fra offentlige myndigheder på følgende 4 platforme:
- borger.dk
- Digital Post-appen
- e-Boks
- mit.dk
-
Du kan få besked om ny Digital Post via e-mail og/eller sms. Dette
kræver blot, at du registrerer en e-mailadresse og et mobilnummer, når du er
logget ind i Digital Post.Sådan tilmelder du dig besked om ny Digital Post på borger.dk:
- Log ind på Digital Post med dit MitID.
- Klik på ’Menu’, og vælg ’Beskeder om ny post’.
- Klik på ’Redigér’ ud for ’E-mailadresse’ og ’Mobilnummer’.
- Indtast din e-mailadresse og/eller dit mobilnummer og tryk ’Gem’. Herefter vil du få besked på e-mail og/eller SMS, når du modtager ny Digital Post.
Downloader du Digital Post-appen, kan du også få push-notifikationer direkte på din mobil eller tablet.
Indhold hentet fra borger.dk -
For at kunne anvende Digital Post på borger.dk skal du bruge en af disse browsere og et af disse styresystemer eller nyere:
- Windows 10: Chrome, Edge, Firefox
- Mac OS 10: Safari og Chrome
- Android 4.4 eller nyere: Chrome
- iOS 12 eller nyere: Safari
- Linux: Firefox
-
I visse tilfælde kan du blive fritaget for Digital Post. Så får du i stedet papir-breve med posten.
Læs mere om fritagelse fra Digital Post:
-
Du kan få hjælp til at oprette en læseadgang til din Digital Post fra offentlige myndigheder hos kommunen.
Hvis du ikke har mulighed for selv at møde op, kan en anden person gøre det for dig. Personen skal møde op med en udfyldt blanket, hvor du har givet personen fuldmagt til at oprette en læseadgang på dine vegne.
Indhold hentet fra borger.dk