Landzonetilladelse til hestestald og ridebane
Landzonetilladelse til etablering af hestestald med integreret lade, samt ridebane på ejendommen matr.nr. 3n Vedbæk By, Vedbæk, Kong Georgesvej 21C.
På baggrund af Arkitektur- og Byplanudvalgets vedtagelse 9. oktober 2024 er der meddelt landzonetilladelse til etablering af ny en hestestald med integreret lade på i alt 170 m², samt en ridebane på 20x40 m.
Staldbygningen opføres med tagbelægning af sort tagpap og facader i sort, lodretstående træbeklædning.
Landzonetilladelsen er meddelt i henhold til planlovens § 35, stk. 1, og offentliggøres hermed med en klagefrist på 4 uger gældende fra den 24. oktober 2024.
Landzonetilladelsen er meddelt på vilkår om,
a) at der ikke etableres ovenlys i stald/ladebygning,
b) at vinduer, døre og porte holdes i samme mørke, afdæmpede jordfarver,
c) at der ikke etableres belysning omkring ridebanen eller folde,
d) at hegning omkring ridebane og hestefolde opføres medtræstolper eller spinkle metalpæle med tværgående tråd eller to tværgående brædder med en bredde på maks. 7 cm, og
e) at der fastholdes et tæt beplantningsbælte langs naboskel mod nord.
Klagevejledning
-
Der kan klages over denne afgørelse efter reglerne i planlovens § 58, stk.1, nr. 1 (Lovbekendtgørelse nr. 572 af 29. maj 2024 om planlægning).
Klageberettigede er ministeren for byer og landdistrikter og i øvrigt enhver med retlige interesse i sagens udfald, herunder en nationalparkfond oprettet efter lov om nationalparker samt visse landsdækkende foreninger og organisationer, jf. planlovens § 59.
Klagefristen er 4 uger
Klagen skal være indgivet skriftligt inden 4 uger fra afgørelsens modtagelse. Er afgørelsen offentligt bekendtgjort, regnes klagefristen dog fra bekendtgørelsen.
Hvis klagefristen udløber på en lørdag eller en helligdag, forlænges fristen til den følgende hverdag, jf. planlovens § 60, stk. 2.
Brug klageportalen
Klagen skal indsendes digitalt via klageportalen, ellers afviser Planklagenævnet klagen, jf. lov om planklagenævnet § 11 a, stk. 1-5 (Lov nr. 1658 af 20.12.2016 om Planklagenævnet med senere ændringer). Du finder klageportalen her: Start din klage her.
Dette gælder dog ikke, hvis du er fritaget for Digital Post. Hvis du ønsker at blive fritaget for Digital Post, og dermed anvendelse af klageportalen, kan du læse nærmere om det her: Fritagelse for Digital Post | Rudersdal Kommune eller møde op i Borgerservice.
Vil du kun fritages for brug af klageportalen, skal du sende en begrundet anmodning via e-mail til Planklagenævnet på plan@naevneneshus.dk, hvorefter nævnet afgør, om du kan fritages.
Rudersdal Kommune modtager klagen i klageportalen og hvis afgørelsen fastholdes, sender Kommunen sine bemærkninger til sagen og de anførte klagepunkter samt sagens relevante akter videre til behandling i Planklagenævnet via klageportalen.
En landzonetilladelse må ikke udnyttes før klagefristen er udløbet, jf. planlovens § 60 a, stk. 1.
Rettidig klage har opsættende virkning, medmindre Planklagenævnet bestemmer andet, jf. § 60 a, stk. 2.
Klagegebyr udgør for privatpersoner 900 kr. og for virksomheder og organisationer 1.800 kr., jf. lov om planklagenævnet § 8, stk. 1. Betales gebyr ikke rettidigt afviser Planklagenævnet klagen (Bekendtgørelse nr. 108 af 28.01.2017 om gebyr for indbringelse af klager for Planklagenævnet § 1, stk. 5).
Hvis afgørelsen ønskes indbragt for domstolene, skal dette ske inden 6 måneder fra afgørelsens modtagelse. Er afgørelsen offentligt bekendtgjort, regnes søgsmålsfristen fra bekendtgørelsen, jf. planlovens § 62.
Telefontider
Byplan holder kun åbent for telefoniske henvendelser (via kontaktcenter).